Uw website heeft als doel de verkoop te ondersteunen, leads te genereren en nieuwe klanten te werven. Maar het grootste deel van de bezoekers vult nooit een contactformulier in, belt of stuurt een e-mail met een verzoek voor meer informatie. Zelfs met een verrekijker zijn er dan geen leads te herkennen! De klantreis is u geheel onbekend.
Met verschillende tools kan Dommelweb de customer journey (klantreis naar uw bedrijf, product of dienst) visualiseren. Er zijn verschillende unieke mogelijkheden voor het analyseren van één enkele zakelijke bezoeker. Onze lead generatie maakt gebruik van deze functionaliteit om bedrijven en organisaties te vinden die daadwerkelijk interesse hebben getoond in een product of dienst op de website.
Het is dus mogelijk te zien welk bedrijf uw website bezocht heeft!
Met onze leads-analyse heeft u alle details van de bezoeken aan uw website. U weet de bedrijfsnamen en vestigingsplaatsen van de bezoeker, wie er belangstelling hebben voor uw producten of diensten, hoe lang bezoeken aan de website duren en welke pagina’s zijn bekeken. Deze waardevolle informatie kunt u beschikbaar stellen voor het benaderen van uw potentiële klant.
Zo werkt de “customer journey”.
1. Bezoekers laten informatie achter Potentiële klanten bezoeken uw website. Iedere unieke bezoeker laat daarbij waardevolle informatie achter; alleen is deze voor u nog niet bruikbaar.
2. Identificeren van de bezoeker Met behulp van technologie wordt het achtergelaten IP-adres gekoppeld aan informatie uit de nationale bedrijfsdatabase. Hierin zit gewoon de gegevens in van KvK-handelsregister. Dit noemen we de ‘handshake.’ De handshake is te vergelijken met nummerherkenning in uw telefoon; wordt u gebeld door iemand die u niet kent, dan verschijnt alleen diens nummer in het scherm, maar is de beller bekend, dan ziet u de naam van de beller staan.
3. Koppelen van gegevens Met behulp van de verkregen informatie wordt het IP-adres gekoppeld aan de database en wordt het bijbehorende bedrijf gezocht. We zijn zelfs in staat om de meest logische contactpersoon aan te leveren.
4. Ontvang bezoekersrapport Meteen nadat een relevante persoon uw website heeft bezocht, maakt het systeem hiervan een bezoekersrapport. Maximaal twee uur na het bezoek ontvangt u dit rapport per e-mail, inclusief contactgegevens. U kunt uw prospects dus direct benaderen voor acquisitie.
5. Verzilveren van uw lead Met de gegevens uit het bezoekersrapport staat de deur al voor u open. U kunt uw potentiële klant direct benaderen en inspringen op diens specifieke wensen. Grote kans dat uw telefoontje wordt omgezet in een nieuwe klant!