Facebook biedt verschillende soorten advertenties aan in Nederland. Hieronder vind je een overzicht van Facebook advertentie mogelijkheden en de daarbij behorende informatie:
Standaard Facebook advertenties (Facebook Ads)
De standaard Facebook advertenties worden vertoond op de desktopversie van Facebook en verschijnen, aan de rechterkant, op nagenoeg iedere Facebook-pagina. Dit type advertentie is te vergelijken met Google AdWords, met als belangrijk verschil dat er een afbeelding kan worden gebruikt. De standaard Facebook advertenties zijn zowel per klik (CPC / Cost per Click) als per duizend vertoningen (CPM / Cost per Mile) in te kopen.
Gesponsorde verslagen (Sponsored stories)
Dit type advertentie staat in verband met de interactie die ‘fans’ hebben met een bepaalde Facebook-pagina en zorgt ervoor dat de betreffende actie meer aandacht krijgt op Facebook. De gesponsorde verslagen worden vertoond aan fans en aan vrienden van de fan die de interactie uitlokt. De advertenties kunnen aan de rechterkant op Facebook-pagina’s (desktopversie) worden vertoond, maar ook in het nieuwsoverzicht (zowel op desktopversie als op de mobiele versie).
Page post ads/Promoted post ads
Een advertentie met betrekking tot een paginabericht (Page Post Ad) geeft adverteerders de mogelijk om een recent paginabericht in te zetten als advertentie. De advertenties kunnen worden gericht aan fans en aan niet-fans, iedereen dus, en worden aan de rechter kant van de Facebook-pagina’s en in het (mobiele) nieuwsoverzicht vertoond.
Mobile only ads
De functie Mobile Only Ads biedt adverteerders op Facebook de mogelijkheid om advertenties uitsluitend weer te geven in het nieuwsoverzicht van mobiele apparaten. Het type advertentie kan een gesponsord verslag, Mobile App Install Ad of Page Post Ad zijn.
Gesponsorde zoekresultaten (Sponsored searchresults)
Via de optie Sponsored Results is het mogelijk om binnen de zoekfunctie van Facebook beter vindbaar te zijn. Deze optie wordt niet erg vaak gebruikt en biedt in onze ogen ook niet het gewenste resultaat, al zijn er andere doelen en dus uitzonderingen.
Facebook Exchange (FBX)
Facebook Exchange biedt adverteerders de mogelijkheid om Facebook-advertenties in te zetten voor remarketing, ook wel retargeting genoemd. Met remarketing is het mogelijk om bezoekers die een bepaalde website hebben bezocht, maar bijvoorbeeld geen aankoop hebben gedaan, opnieuw te benaderen. Ook biedt Dommelweb deze mogelijkheid aan via Google Adwords dmv bannering.
Hierboven vind je alle advertentiemogelijkheden binnen Facebook Adverteren. Dommelweb verzorgt het Facebook adverteren voor uw bedrijf voor zeer scherpe tarieven. Neem nu contact met Dommelweb op voor vragen of een afspraak.